פיתוח הדרכה בארגונים


מה כולל התהליך?

פיתוח הדרכה והכשרת עובדים בארגון חשובים לכל ארגון שרוצה למצות את הפוטנציאל שלו. הדרכה וסדנאות לעובדים עוזרים לרענון ומסייעים לפיתוח הארגון, הם מונעים שחיקה של עובדים ויוצרים תחושה שהם מתחדשים בעבודתם. שומרים על עובדים מעודכנים בכל הנוגע למגמות טכנולוגיות עכשוויות, ומוסיפים חיים חדשים גם לעובדים וגם לארגון.


הקשר בין הדרכת עובדים בארגון ופיתוח הדרכה מבוססת אסטרטגיה:

  • התפתחות בארגון נוצרת לא רק על ידי פיתוח העובדים אלא גם על ידי חידוש ושינוי של אסטרטגיה, בהתאם למגמות השונות של השוק ומטרות הארגון.
  • כשמדובר על פיתוח של אסטרטגיה, השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא: איך ניתן להצליח בעתיד הקרוב? פירושו, לדעת איך לנצל את הכישרון ואת המשאבים של הארגון בצורה הטובה ביותר.
  • ההצלחה במשימה תלויה גם בעובדים, שצריכים להיות שותפים בתהליך פיתוח האסטרטגיה וביישומה. על מנת להעביר לעובדים את המשמעות של האסטרטגיה החדשה, אפשר להתחיל במספר הרצאות העשרה.
  • ארגונים לא יכולים להסתפק רק בהרצאות פרונטליות, וחשוב לקחת בחשבון גם דרכים אחרות שירתמו את העובדים לשינוי. ניתן לעשות זאת על ידי הדרכה שתתמקד בתהליך שאמור לעבור כל עובד בארגון לקראת יישום האסטרטגיה החדשה.

גישות לפיתוח אסטרטגיה חדשה בתחום הדרכת עובדים:

  • קיימים גורמים שונים שמביאים לפיתוח אסטרטגיה חדשה, לדוגמה: אפשר לפתח אסטרטגיה כדי להגדיל את הרווחיות (אולי באמצעות שילוב הדרכת מכירות), כדי להשיג נתח שוק רחב יותר, על מנת להגביר את שביעות רצונם של הלקוחות כדי להשלים פרויקט במסגרת תקציב נתון.
  • כדי לקבוע מה תהיה האסטרטגיה החדשה, הארגון חייב להבין לעומק את הגורמים הסביבתיים, הפנימיים והחיצוניים שמשפיעים עליו. בעזרת הבנה זו יוכל לזהות את היתרונות הברורים שלו ולהשתמש בהם כדי להגיע להצלחה. בהמשך, הארגון יוכל לקבל החלטות מושכלות וליישם את האסטרטגיה שלו ביעילות רבה יותר.

 פיתוח אסטרטגיה מלווה בפיתוח והדרכת עובדים:

  • הדרכת העובדים היא קריטית לצמיחה ולהתפתחות של הארגון.
  • העובדים מעריכים את הלמידה וההדרכה במקום העבודה, שמאפשרת להם לפתח את הידע והכישורים שלהם. אחד המחקרים שבדק את השפעת ההדרכה על הארגון מלמד שמעל ל-40% מהעובדים ציינו שהדרכה במהלך העבודה תרמה לעלייה בפריון שלהם ו-35% אמרו שהיא שיפרה את המורל שלהם. מספר לא מבוטל של מעסיקים שהשתתפו במחקר טענו שהדרכה שכזו גם מפחיתה את השחיקה בעבודה.
  • באמצעות ההדרכה העובדים לומדים דברים חדשים שרלוונטיים לעבודה שלהם, או לומדים כיצד הם יכולים לעבוד בצורה יעילה יותר.
  • ארגון שמספק הכשרה לעובדים, מסייע גם להגדלת ערכם של העובדים בשוק העבודה. זה חיוני מאוד לעובדים בימינו שרבים מהם מוצאים את עצמם, אחת לכמה שנים, מחפשים מקום עבודה חדש.
  • ההדרכה מעצימה את צוות העובדים ומספקת להם כישורים מתאימים. ההכשרה מסייעת לכך שהעובד ישתדל להעניק את השירות הטוב ביותר שהוא יכול לתת.
  • על מנת לאפשר את צמיחה, ההדרכה וצוות הפיתוח צריכים להיות חלק חיוני בכל ארגון. היתרונות של ההדרכה והחיסכון בעלויות כתוצאה מהכשרת העובדים – עולים בהרבה על העלויות של ההדרכה עצמה.

אנחנו בגישות הדרכה ויעוץ מומחים בבניית מערכי הדרכה מזה 30 שנה מתמחים בהעברת סדנאות וקורסים לעובדים ומנהלים.

אנו נבנה עבורך ועבור עובדיך תכנית הדרכה ייחודית המותאמת לצרכיי הארגון, תוך שימת דגש על פיתוח מיומנויות התנהגותיות נדרשות בדרכים חווייתיות המבוססות על "מודל המצוינות" של ד"ר צבי ברק, מנכ"ל קבוצת גישות.

מרכז הדרכה גישות ברחובות

המקום המושלם לקורסים, הכשרות וימי עיון בעידן בו הידע, הצרכים והמיומנויות הנדרשות משתנה כל הזמן, עולה הצורך בהכשרות צוותים, בקורסים למנהלים ולעובדים ולכנסי נציגים ולקוחות. קבוצת גישות אשר חרטה על דגלה...

המשך קריאה

העצמת צוותים עם סדנאות שמקדמות הצלחה

כל מנהל רוצה שהעובדים שלו יהיו גם מקצועיים שיודעים להציב מטרות ולעמוד בהן וגם ישמחו בחלקם ויהיו מרוצים במקום העבודה שלהם. יש ארגונים או מקומות עבודה שיש בהם מערכים שלמים...

המשך קריאה

ליצור תוכניות הדרכה מותאמות אישית לצורכי הארגון

הדרכה עבור העובדים היא אחד הנושאים החשובים ביותר שבזכותו העובדים יכולים לשדרג את הידע המקצועי שלהם ואת היכולות שלהם. כל מקום עבודה רוצה להיות הטוב ביותר בתחומו ולשם כך צריך...

המשך קריאה

להפוך את הצוות שלך למומחים בשירות יוצא דופן

לא תמיד זה פשוט לתת שירות ולכן מי שעובד עם לקוחות ומחויב לשירות לא פחות ממעולה יצטרך עזרה בקבלת טיפים ועצות איך להיות העובד הכי טוב, כזה שהלקוח ירגיש שמחייך...

המשך קריאה

פיתוח הדרכה

קבוצת גישות למצוינות מספקת מזה שנים רבות אימון, הכשרות והדרכות מקצועיות לעסקים, קבוצות וארגונים שונים במשק הישראלי, כולל גופים מובילים בתחומים שונים. בין ההדרכות השונות ניתן למצוא הדרכות לעובדים, מנהלים וארגונים. ההדרכות מגוונות ובדרך כלל מיועדות לשיפור, מצוינות והתייעלות העבודה בעסק, במחלקות מסוימות שלו ולשפר את ביצועי העובדים והתנהלותם. פיתוח הדרכה היא סדנה המלמדת איך לפתח הדרכות ברמה גבוהה, להעביר את המסר הנדרש ולעמוד מול הקהל.

מה נלמד בסדנת פיתוח הדרכה?

  • – הגדרת מטרות ההדרכה – מהי המטרה של ההדרכה? להכשיר עובדים על מכירת מוצר חדש? להכשיר עובדים לעבודה על מערכת חדשה או מכשיר חדש? להלהיב את העובדים לקראת תחרות עובד החודש? לעדכן את העובדים בכמה דברים? להעביר את עיקרי החזון של המנהל החדש? וכו'
  • – אפיון ההדרכה ובנייתה – לאחר שיש לנו מטרות ניתן יהיה להתחיל לבנות את ההדרכה בהתאם למטרות שלנו. נתחיל בנושאים כלליים שנרצה להעלות, נתחיל לחבר בין הנקודות ולרשום לעצמנו מסרים שחשוב לנו להעביר. לאחר מכן תקבלו טיפים נוספים של דבר שכדאי שיהיו בהדרכה כדי לשמור על ערנות הקהל והחיבור שלו לנושא.
  • – בניית מצגת הנלוות להדרכה – חלק חשוב מכל הדרכה היא בניית המצגת ו/או תצוגה ויזואלית של ההדרכה או המסרים שלה.
  • – דיבור מול קהל וטיפים חשובים – חלק חשוב בהעברת המסר היא לדעת להעביר אותו בצורה נכונה, לדעת להתנהל מול קבוצה של אנשים ללא קשר לגודל שלה ולהעביר את המסרים בצורה נכונה ואסרטיבית.
  • – איך להעביר את המסרים הנדרשים בהדרכה בצורה נכונה ומקצועית.
  • – שיפור מנהיגות, כריזמה ויצירתיות – כדי לאפשר לקהל להתחבר אליכם, לכבד את מה שאתם אומרים ו/או לשתף אתכם פעולה.
  • – ועוד…

מתי כדאי להזמין סדנת פיתוח הדרכה?

סדנת פיתוח הדרכה יכולה להתאים לכל ארגון או קבוצה הזקוקים בידע מקצועי בתחום פיתוח הדרכות פרונטליות והעברתן. זו יכולה להיות סדנת מנהלים מצוינת למשל שכן בארגונים רבים מנהלים צריכים להעביר הדרכות מדי שבוע ולעתים גם מדי יום לעובדים שלהם. העובדים יקבלו את ההכשרה המקצועית הנדרשת כדי להעביר את ההדרכה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר וכן כלים לבניית ההדרכה בהתאם למטרות שלה מה שישפר וייעל את העבודה בארגון וישפר את הביצועים בשטח.