המורה כמנהיג משפיע ומוביל לשינוי
הסדנא תעסוק במיצוב המורה כמנהיג, פיתוח מיומנויות תקשורת ומיומנויות הובלה, תפתח נושאים רלוונטיים כגון תפקיד המורה כמתווה דרך, כנותן דוגמה אישית ועוד.
נושאים מרכזיים:
פיתוח עבודת צוות בית ספרית
עבודת צוות יעילה ופורייה הינה מרכיב חשוב להצלחת העשייה החינוכית בביה"ס. יש בכוחה של עבודת הצוות יכולת לקידום מטרות ביה"ס ויעדיו, להוות תמיכה במורה והשפעה על הצלחתו כאיש חינוך.
נושאים מרכזיים:
סוד הכישורים המנצח – המפתח לצמיחה אישית ומקצועית
סדנא המבוססת על “מודל סוד הכישורים המנצח”- עפ”י ספרה של דר’ מיכל שלי – מנכ”ל ‘גישות הדרכה וייעוץ’. המודל עוסק ב-17 כישורים בסיסיים לפיתוח מיומנויות התנהגותיות באמצעות אימון אישי.
במסגרת סדנא זו נעסוק בפיתוח כישורים עיקריים הנדרשים להצלחה בפן האישי והמקצועי. הסדנא תועבר באופן חוויתי ומרתק ותעניק למשתתפים כלים פרקטיים ליישום.
נושאים מרכזיים:
אינטליגנציה רגשית – כלי לשיפור אקלים כיתתי
כיצד מחשבה ורגש מובילים למימוש הפוטנציאל בעבודת המורה. האינטליגנציה הרגשית כוללת יכולות כמו מודעות עצמית, ביטחון עצמי, דבקות במשימה, מוטיבציה עצמית, אמפטיה וכשירות חברתית, יכולת להשפיע וליזום, לקבל שינוי, ועוד יכולות אשר להן חשיבות עליונה להצלחה.
נושאים מרכזיים:
תקשורת בינאישית אפקטיבית – עם הורים, תלמידים ועמיתים
תקשורת בינאישית הינה מאבני היסוד החשובות ביותר בכל אינטראקציה. אבחון נכון של המסרים המועברים במגע עם הורים מאפשרת תקשורת יעילה המתאימה לדרישות המצב המשתנות. יחד עם זאת, כאשר אנשים מדברים, הם מדברים בשתי שפות: שפה מילולית ושפה בלתי מילולית, וכולנו קשובים לשתיהן.
נושאים מרכזיים:
ניהול אפקטיבי של זמן, בעבודת המורה
הזמן, שלא כמו כוח אדם או כסף, הוא משאב מתכלה ואין לנו יכולת לצבור אותו או להשיבו. על מנת לנהל זמן נכון יש לתכננו ולהיערך באופן שיטתי לניצולו המלא.
נושאים מרכזיים:
מיומנויות הפרזנטציה – עמידה מול תלמידים, הורים ומורים
פרזנטציה מצוינת כוללת אלמנטים שיכולים לשמש כטקטיקות להפוך כל שיעור, הרצאה או אסיפת הורים ליותר אפקטיבית כאשר המשתתפים יקשיבו, ישתתפו, יתעניינו, ובסוף גם יזכרו ויפנימו.
נושאים מרכזיים:
לקבל החלטה, ולבצע
החלטות רבות ניכרות בדרכנו מידי יום, לעיתים בפעולות פשוטות ולעיתים בפעולות מורכבות.
בסדנא זו נקנה כלים לזיהוי מכלול ההשלכות וכלים תומכי ביצוע ההחלטה, כמו כן נכיר מודלים וטכניקות לקבלת החלטות ויישומם.
נושאים מרכזיים:
יצירתיות בהוראה
בעולם מתחדש ומלא גירויים, נדרש המורה ליצירתיות רבה במציאת דרכים חדשות, פתרונות מקוריים וטכניקות מגוונות להעברת חומר הלימודים לסגנונות שונים של תלמידים וליצירת אווירת לימודים בכיתה.
נושאים מרכזיים:
ניהול יעיל של קונפליקטים
סדנא זו עוסקת בהבנת סוגי הקונפליקטים איתם מתמודדים המורים בשגרת היום-יום ברמות השונות תוך נגיעה בממשקים הרבים במסגרת תפקידם. בסדנא זו נקנה כלים להתמודדות עם הקונפליקטים תוך שילוב של זיהוי סגנונות שונים של טיפוסי תקשורת והדרך לניהול שיחה יעילה.
נושאים מרכזיים:
מצוינות אישית ובית ספרית
סדנא זו תתמקד בפוטנציאל המצוינות תוך מתן דגשים אישיים ומקצועיים למשתתפות למימוש ומקסום היכולות האישיות והפוטנציאל האישי.
נושאים מרכזיים:
הרצאות ייחודיות לחדרי מורים, מפגשי הורים- מורים, לפתיחת שנה או כל אירוע מיוחד אחר.
ההרצאות במחיר מיוחד למוסדות חינוך. ההרצאות יותאמו לקהל המשתתפים ויעדי המפגש.
מימוש הפוטנציאל האישי בשאיפה למצוינות אישית וארגונית
מרצה: דר' צבי ברק – מומחה למדעי ההתנהגות
נקודת המוצא במימוש הפוטנציאל האישי, תחילתה בראש ובראשונה ביחיד, במוכנותו, ברצונו ובהשקעתו.
על מנת לפתח, להעצים ולהתמודד באפקטיביות וביעילות עם האתגרים השונים מולם אנו ניצבים, עלינו לרכוש את הידע, הכלים והטכניקות למימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי בשאיפה למצוינות אישית וארגונית.
עפ"י מודל המצוינות, שפותח ע"י דר' צבי ברק, אשר זכה וזוכה להערכה רבה, ניתן לאמן כל אדם וצוות למצוינות, שמשמעותה מימוש ומיקסום היכולות האישיות והפוטנציאל הארגוני, תוך שיפור מתמיד ועמידה ביעדים, כשהמוטיב המרכזי הנו "מבחן התפוקה".
ההרצאה תהא המחשתית, מלווה בהומור ותעסוק בטכניקות וכלים מתחום מדעי ההתנהגות לשיפור המיומנויות ההתנהגותיות.