פיתוח הדרכה
מרבית העובדים המתקבלים לעבודה בארגון זה או אחר שואפים ללמוד דברים חדשים ולהתקדם, והם שמחים לקבל הדרכה בתחום אשר יעביר אותם לתפקיד הבא. פיתוח הדרכה הוא אחד הכלים החיוניים לשמירה על העובד בארגון, למניעת מצבים של שחיקה בעקבות עבודה מונוטונית ולעידוד העובדים לתרום להתפתחות הארגון שבו הם נמצאים. פיתוח ההדרכה הוא למעשה אסטרטגיה לטווח ארוך, המאפשרת לשפר את ביצועי הארגון ולהתמודד עם השוק התחרותי.
פיתוח הדרכה בארגונים וחברות
פיתוח הדרכה נדרש בכל ארגון וחברה אשר מעוניינת לפתח את העובדים והמנהלים שלהם במחלקות השונות. אלה כמה דוגמאות למחלקות בולטות שבהן מומלץ להכין מערך הדרכות:
- הדרכה למחלקת שירות לקוחות – מחלקה זו משפיעה על שביעות רצונו של הלקוח מהשירות שהוא מקבל, ולכן על עובדיה לעבור הדרכות אשר יסייעו להם להתמודד עם כמויות הפניות הרבות שהם מקבלים בכל יום. בהדרכות ילמדו אנשי מחלקת השירות על הדרך הטובה ביותר לזהות לקוח, יקבלו טיפים לניהול משא ומתן עם לקוח "עקשן" וכלים לטיפול בתלונות ויעברו סדנת התמודדות עם לחץ.
- הדרכה למחלקת מכירות – במקרים רבים אנשי המכירות אחראים על הרווחים העיקריים של הארגון. הם משכנעים אנשים להצטרף אל החברה כלקוחות ומגדילים בכך את ההכנסות הכספיות. המכירה אינה רק עבודה, אלא גם אמנות, ולכן על אנשי המכירות לעבוד הדרכות בנושאים כמו אמנות השכנוע והתמודדויות עם התנגדות נמרצת של איש השיחה שלהם לרכישת מוצר החברה.
- הדרכת בטיחות – הדרכה זו רלוונטית לכלל העובדים מהמחלקות השונות ומטרתה העיקרית היא לרענן את כללי הבטיחות. ההדרכה חיונית לא רק לעובדים במקומות שיש בהם סיכון (כמו עובדי שטח או חשמלאים), אלא גם לעובדי משרד. בהדרכה זו עוברים על נושאים חשובים כמו ירידה למקלטים בעת מלחמה, התנהגות נכונה בעת רעידת אדמה או פתחי הימלטות במקרה של שריפה.