תקשורת בינאישית
על ניהול ומצוינות / ד״ר צבי ברק
טכניקות ישומיות לחיזוק ולהעצמה
כאשר דנים בשימוש בכלים מתחום התקשורת הבינאישית, במערכות יחסים בין אנשים (בני זוג, חברים, עמיתים וכו'..) ובין בעלי פוזיציות (מנהל- עובד, יועץ- נועץ, מנחה – משתתף, מורה- תלמיד, הורה- ילד וכו') ניתן לבחון את פוטנציאל ההשפעה של האחד על האחר על פי רמת המתאם בין ההשקעה המחשבתית של האחד (אשר תפוקתה – באיכות המסר המועבר) נקרא לו "המתייחס", לבין מידת ההשפעה שהיה למסר זה על האחר (אשר תפוקתה – בתוצאה) – נקרא לו "מקבל ההתייחסות".
במקרים שבו התייחסנו ונתנו קרדיט על מרכיב חיובי, (לדוגמא- ׳אני אוהב את העבודה אתכם, אני מרוצה מהשרות, אני נהנה מהאוכל., אני מאוד אוהב את היחס במלון שלכם….׳) המוטיבציה למלא את הבקשה שתבוא בעקבות מתן החיזוק תהא גדולה יותר מהמוטיבציה אם ההתייחסות תהא מלווה בביקורת.
"מקבל ההתייחסות" מעוניין מאוד לשמר את ההתייחסות החיובית שנצרבה בזיכרונו של "המתייחס" כלפיו.
בחרתי להציג זאת בשלוש רמות של התייחסות. תקשורת אינטואיטיבית, מלמדת.. ו מעצימה.
בסביבת עבודה כמו ארגון או חברה, יחסים בין אישיים הם חלק בלתי נמנע בשגרה היומיומית של עובדים ומנהלים. תקשורת בינאישית טובה בין סגל העובדים וההנהלה, כמו גם שיפור כישורי התקשורת הבינאישית ככלי מכירה ללא ספק תבוא לטובתכם ותסייע להפוך את סביבת העבודה לנעימה, אפקטיבית ויעילה. על מנת להפוך כל תקשורת בינאישית ליעילה ואפקטיבית, יש לתת את הדעת מעבר למילים הנאמרות, אלא גם לשפת הגוף ולטון בו המילים נאמרות. אם אתם מרגישים שאתם צריכים חיזוק בתחום של תקשורת בין העובדים, כמו גם לשפר את התקשורת בין העובדים ללקוחות, אנחנו בגישות הדרכה וייעוץ כאן בשבילכם.
חשיבותה של תקשורת בינאישית אפקטיבית
יש הנוהגים להמעיט בערכה של תקשורת בינאישית, אך במבחן התוצאה ידוע כי זו טעות. ישנם יתרונות רבים לתקשורת בינאישית טובה בין סגל העובדים ובין העובדים ללקוחות, ואפילו בחיים. ראשית, סביבת עבודה נעימה- אנחנו מבלים למעלה משליש מהיממה במקום העבודה, ולכן חשוב לשמור על סביבת עבודה נעימה ונוחה, כמו גם אפקטיבית ויעילה על מנת למצות את הפוטנציאל שלנו בעבודה ולהרגיש בנוח לתרום ולהיתרם. שנית, תקשורת בין אישית אפקטיבית היא ללא ספק גם כלי שיווקי אשר יסייע לשפר את ההתנהלות אל מול לקוחות הארגון והחברה, כמו גם תעזור לגייס לקוחות ומשקיעים חדשים – בסופו של יותר תקשורת היא הבסיס ליחסים משותפים בין בני אדם, ולכן חשוב לא לוותר ולהשקיע בקורס תקשורת בינאישית אפקטיבית על מנת לחדד ולשפר אותה.
קורס התקשורת של מרכז גישות
גישות הדרכה וייעוץ היא חברה המתמחה בהעברת קורסים והדרכות רבות שמטרתן לשפר את עבודתם של העובדים בחברות, ארגונים ועסקים. מבין הקורסים השונים תוכלו למצוא סדנאות על תקשורת בין אישית, סדנת בטיחות, קורס הכנה לפרישה, הדרכות עובדים ועוד. בזכות הקורסים השונים, הייחודיות שלהם, איכות הקורסים ומאות החברות שעובדות יותר ביעילות מרכז גישות הדרכה ויעוץ מובילה בתחום ובעלת מוניטין מצוין.