כללים למיתוג עצמי

מצוינות במעגלי החיים / ד״ר צבי ברק


רבים מאיתנו אנשי אמצע החיים שרוצים להפוך את כישורנו, השכלתנו, ניסיוננו והידע הרחב שצברנו על פני השנים לעיסוק מרכזי בחיינו, באם אכן ברצוננו לייצר ערך מכישורנו, אנחנו חייבים למתג עצמנו כמומחים נדרשים בתחום.

בכדי לעמוד באתגר זה, חשוב להתייחס למספר כללים שיובילו אותך למיצוב הראוי בשוק העבודה התחרותי:

  1. הגדר את תחומך הייחודי ואותו תשווק.
  2. מצב עצמך ברשתות חברתיות.
  3. העלה תמונות וקטעי פעילותך לרשת.
  4. פרסם טורי דעה ומאמרים בתחום התמחותך.
  5. התייחס בכבוד לעיסוקך, והצג אותו כשאיפת חייך (לא כ"זמני", "בינתיים", "עד שיפול משהו יותר טוב").
  6. הפגן התלהבות! זכור, אנשים מתחברים להתלהבות שלך.
  7. שמור על כבודם של לקוחותיך.
  8. הפקד את מכירת פעילותיך בידיים של אחרים, אל תיפול למלכודת שאתה נדרש למכור את עצמך. (אתה באופן טבעי רגיש ופגיע לתגובות הלקוחות…)
  9. זכור תמיד – האחרון להתעייף הוא הראשון לניצחון.

הכשרת מנטורים

הרציונל העומד מאחורי תוכנית ה- Mentoring בארגון, שהוותיק המנוסה והיודע חונך את הצעיר, חסר הניסיון והידע. שני הצדדים מרוויחים, ובארגון נשמר הידע המצטבר. תוכנית ה- Mentoring מאפשרת לגייס בכירים/ ותיקים המהווים...

המשך קריאה

התמודדות עם משבר

מנהלים יקרים, אנחנו בעיצומו של משבר בריאות בעולם בכלל ובישראל בפרט. המשפט השכיח ביותר שנשמע לגבי האמור: "רב הנסתר על הגלוי". בעולם הניהול, תחום אי הוודאות הוא מהאוייבים הגדולים שמשפיעים על יכולת תפקוד...

המשך קריאה

שימוש בהומור בתהליך העברת מסרים

אחד מהאמצעים היעילים בתהליך העברת מסרים - הוא שימוש בהומור. בעולם המוצף בגירויים, בכדי להעביר מסרים אתה חייב ליצור למשתתפים חוויה ואין חוויה כמו צחוק קבוצתי. (נסו להזכר בחוויות הנאה ותזכרו...

המשך קריאה

תקשורת בינאישית

כאשר דנים בשימוש בכלים מתחום התקשורת הבינאישית, במערכות יחסים בין אנשים (בני זוג, חברים, עמיתים וכו'..) ובין בעלי פוזיציות (מנהל- עובד, יועץ- נועץ, מנחה – משתתף, מורה- תלמיד, הורה- ילד...

המשך קריאה