אתגר העסק הקטן
תחרות על ליבו של הלקוח
בכדי לבחון את הכלים העומדים בפני העסק הקטן בהתמודדות עם הרשתות הגדולות בחרתי להשתמש באנלוגיה מעולם הרפואה ומהמגמה העולמית ההולכת ומתפתחת בטיפול הרפואי של המאה ה- 21.
מה ניתן ללמוד מהמגמה העולמית בתחום הרפואה לגבי הצלחת עסקים מקומיים?
בעולם התרופות כולנו מכירים ואף משתמשים בעשרות ומאות סוגי תרופות בהתאם למחלה, לסימפטומים שלה וכמובן לרופא המטפל.
כיום מתפתחת מגמה מעניינת בעולם הרפואה שבו מתאימים את מרכיבי התרופה ל- D.N.A של האדם היחיד, כלומר החולה לא יקבל תרופה "מקובלת למחלה" אלא ירקחו עבורו תרופה ייחודית אשר תתאים במיוחד לבעייתו ולמבנה הגנטי שלו, עולם מדהים.
אימוץ רעיון זה ע"י עסקים מקומיים יכול ליצור להם יתרון גדול מול רשתות הגדולות, ומול המכירה ההולכת ומתפתחת באינטרנט, אנחנו מגיעים מהר למסקנה שהסוד הוא בקשר ובמיומנויות השירות וכמו בכל תחום, גם בתחום המכירות והשרות, הקשר האישי עושה את ההבדל.
בכדי להעביר זאת לרמה קונקרטית אתן מספר דוגמאות עפ"י סוגי העסק: