הכשרת מנהלים ועתודות ניהול
תכניות הדרכה בתחומי הניהול מגוונות ומותאמות לסוג הניהול לו נדרש המנהל (קמעונאות/ חברות הייטק/ תרופות וכו')
לקבוצת גישות למצוינות ניסיון של למעלה מ- 30 שנה בהכשרת מנהלים ועתודות ניהול ע"י פיתוח מנהלים, הדרכה, יעוץ וליווי מנהלים.
זו הסיבה שחלק בלתי נפרד מבניית תכני הפעילות נשען על קיום אבחון מקדים, באמצעותו אנו למדים על הארגון ובהתאמה "תופרים את החליפה" המושלמת עבורו.
המטרה: פיתוח מיומנויות ניהול בדרגים השונים בארגון, על מנת למקסם את הפוטנציאל האישי והארגוני של המנהלים
למי מיועד? עתודות ניהול, מנהלים בדרגים שונים, מנהלים בכירים, מנהלי פרוייקטים, מנהלי סניפים, מנהלי מחלקות, אחראי משמרת, מנהלי קופה, מנהלי צוותים ועוד.
בין תכני הלימוד בקורסי פיתוח מנהלים:
- ניהול יעיל של קונפליקטים – סוגי קונפליקטים, סגנונות התמודדות עם קונפליקט, מודל התפתחות הקונפליקט, התמודדות עם הקונפליקט בסביבת עבודה רב תרבותית ועוד.
- חשיבה יצירתית בניהול – כיצד מפתחים יצירתיות, באלו מצבים היא נחוצה, מהם החסמים המקשים אלינו להיות יצירתיים, קיבעונות מחשבתיים, הכללים לסיעור מוחות יעיל ועוד.
- פיתוח מנהיגות אישית וערכית – היכרות עם סגנונות המנהיגות השונים, ניהול מול מנהיגות – דמיון והבדלים, כלים ליצירת מנהיגות מעצבת, גיבוש חזון ועוד.
- מקורות עוצמה וסמכות – עוצמה ככח חיובי המעניק חופש פעולה, קביעת סטטוס, כוח והשפעה בארגון ועוד.
- הנעת עובדים ופיתוח עבודת צוות – כיצד לייצר עבודת צוות סינרגטית, השלבים בהתפתחות עבודת צוות, מצבי קונפליקט בצוות, חסרונות ויתרונות בעבודת הצוות לעומת הפרט ועוד.
- תהליכי קבלת החלטות – התמודדות עם מצבי אי ודאות, התגברות על מכשולים פסיכולוגיים בקבלת החלטה, היכרות עם מודלים של קבלת החלטות, מיומנויות שכנוע בקבלת החלטות דרכי איסוף מידע ובחינת אלטרנטיבות ועוד.
- התמודדות עם שינוי – שינוי בתקופת האטה, מצב של שינויים תמידיים תוך כדי תחרות, החיפוש אחר פתרונות, שינוי טקטיקות וחלוקת תפקידים מחודשת, מנהיגות במצבי משבר ועוד.
- ארגון וניהול זמן – כללים בניהול זמן, בזבזני זמן פנימיים וחיצוניים , האצלת סמכויות להתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, המנעות מדחיינות, קביעת סדרי עדיפויות ועוד.
- תקשורת בינאישית אפקטיבית – התמודדות יעילה עם רגשות, קיום תקשורת "פתוחה" הכוללת שיתוף מתמיד, מיומנות הדיבור ה"יעיל"- התאמת השיח לזולת ועוד.
- כיצד להצליח במשא ומתן – כללים בסיסיים בקיום משא ומתן אפקטיבי, שימוש בגישה אסרטיבית במו"מ בינאישי ועוד.
- ניהול ישיבות ודיונים – טכניקות של תכנון הישיבה , טכניקות של ניהול הישיבה, מעקב אחר ההחלטות, סיעור מוחות ועוד.
- תכנון אסטרטגיה ובניית תוכניות עבודה – כללים בבניית תוכנית עבודה, איתור צרכים ואתגרים כבסיס לתכנית עבודה, הגדרת יעדים, גיבוש חזון ויעדים, תרגום התכנית לתהליכים מעשיים ועוד.
- שיטות הערכה ושיחת משוב לעובדים – תפקיד שיחת המשוב, ניהול שיחת משוב יעילה, שיחת משוב לשיפור תפוקות ולהגברת מוטיבציה ועוד.
- אינטליגנציה רגשית ויצירתיות בסביבה משתנה – אינטליגנציה רגשית ככלי ניהולי מנהיגותי, גמישות, נחישות וחשיבה מחוץ לקופסא בעולם הניהולי, פיתוח מיומנויות בהתמודדות מול אילוצים ואתגרים ועוד.
- הצגה אפקטיבית של נושא- תכנון הצגת הנושא , זיהוי נקודות חוזק וחולשה בהצגת נושא, כללים בהצגה עצמית ותרומתם לרושם הראשוני של המנהלים ועוד.
- סינרגיה ארגונית ושיתופי פעולה פנים ארגוניים– מצוינות ביצירת שיתופי פעולה, טיפוסים שונים של מנהלים והדרך לתקשר בינהם, שיתוף פעולה ו"גאוות יחידה" ועוד.
- ניתוח אירועים – ניתוח אירועים במסגרת תפקידם של המנהלים, סימולציות ואימון המנהלים בהתאמה לפרויקטים שהמנהלים מובילים במסגרת תפקידם ועוד.